יום שני, 23 בפברואר 2009

בניית אסטרטגיה שיווקית לקידום מרפאת השיניים באינטרנט


בהמשך לפוסט הקודם, בניית אתר באינטרנט המציג את המרפאה שלך לא בהכרח יביא לעלייה במס' הלקוחות החדשים, לכן חשוב לבנות אסטרטגיה שיווקית כוללת לקידום מרפאתך באינטרנט. בפוסט זה אנסה להעביר את עיקרי הדברים בצורה פשוטה ובסיסית על מנת לתת לכם רופאי השיניים את הכלים הבסיסיים להבין את התחום לא כדי שתממשו אותם בעצמכם (הדבר דורש אנשי מקצוע) אלא שתוכלו לבחור בצורה נכונה את אנשי המקצוע, תאמדו את עבודתם ותוכלו לתרום מהבנתכם לבניית האסטרטגייה השיווקית המתאימה לקביעת יעדים.

להלן המרכיבים בבניית קמפיין שיווקי:

1. הגדרת מטרות- הגדרת מטרות כמותיות שתתורגמנה לרווחים וכסף:
א. הגדלת מחזור המכירות ב X אחוזים או ב Y כסף.
ב. הגדלת X לקוחות בחודש.
ג. הגדלת מס' טיפולים נבחרים (כגון השתלות, טיפולי אסטתיקה וכו') ב X אחוזים.

דוגמאות אלו ברות מדידה. אם לא תגדיר מטרות מדידות לא תדע למדוד את אפקטיביות הקמפיין שלך ובסופו של דבר לא תדע אם הרווחת או הפסדת. בנוסף, מידת הצלחתו של קמפיין נקבעת לפי חישוב ROI (החזר השקעה) שלמעשה מודד את מידת ההצלחה ביחס להשקעה ולסיכון. בשפה פשוטה, אם אתה משקיע בקמפיין 1000 ₪ ומרוויח 800 ₪ זה אומר שה ROI הוא מינוס 20%. לעומת זאת, אם אתה משקיע 200 ₪ ומרוויח 800 ₪ הרווחת 400%. ברור לא? אך בוא נראה את חישוב ה ROI הבא:
מקרה 1 - אני משקיע בקמפיין 1000 ₪ ומכניס 2000 ₪ החזר השקעה 100%. (1000 ₪ רווח).
מקרה 2- אני משקיע 10,000 ₪ ומכניס 11,000 ₪. גם כאן הרווח הוא 1000 ₪ אבל החזר ההשקעה הוא כפול 10%, למרות שבשני המקרים הרווחתי 1000 ₪.
המקרה הראשון הוא משמעותית טוב יותר וכדאי, מכיוון שכדי להרוויח את ה 1,000 ₪ סיכנתי רק 1,000 ₪ בעוד שבקמפיין במקרה 2 סיכנתי 10,000 ₪, מה שהופך את המקרה ללא כדאי מבחינת ניהול סיכונים.

2. בניית תקציב ROI- לכל קמפיין חייב להיות תקציב מוגדר המתייחס לסיכונים לסיכויים ולהחזר ההשקעה. ע"פ זה ורק לפי זה יש לבחור בקמפיין עם פוטנציאל הריווחיות הגדול ביותר והסיכון הקטן ביותר.

3. אילו סוגי קמפיינים יש? כאן הגענו לתחום מעניין באמת. כאן אציג לכם מגוון אפשרויות הקיימות באינטרנט ותתפלאו לדעת שלא הכל עולה כסף, למרות שבסופו של דבר הכל עולה כסף: הזמן וההשקעה שלכם והאנשים העובדים אתכם שעליהם מוטלת ביצוע העבודה.
נתחיל בסקירת התחומים הנוגעים לשיווק באינטרנט:
א. קידום אתרים אורגני (SEO) המתחיל בהבנה כי הצורך להיות מקום ראשון הוא אולי החשוב ביותר להצלחת העסק שלך באינטרנט. שאל את עצמך: כאשר אתה מחפש מוצר או שירות מסויים, בכמה דפים תדפדף עד שיימאס לך? לא ממש רחוק.. האמת אפילו לא מעבר לדף השני. לפחות 90% מאיתנו לא ימשיכו לחפש מעבר לדף השני וזאת המציאות.
חייב להיות ה"משהו" הזה שיכוון את הגולשים להכנס לאתר שלכם. וה"משהו" הזה במילה אחת: גוגל. ובשלוש מילים: גוגל גוגל גוגל. 80% מכמות התנועה באינטרנט מקורה במנוע החיפוש גוגל. ואיך זה מתקשר לאתר שלכם? הדבר החשוב ביותר באתר שלכם צריך להיות מידת התאמתו לגוגל. ומה הכוונה? גוגל סורק את כל האינטרנט (כן, את כל האינטרנט) בערך אחת לחודש, ובכל סריקה הוא ממפה את תוכן האתר למילות מפתח ונותן ציון לכל מילה. כאשר הגולשים מחפשים את מילות המפתח, גוגל מציג את האתרים המתאימים לפי מידת הדירוג שלהם למילות החיפוש. הציון נקבע לפי מגוון רחב של פרמטרים כגון: כמה פעמים מופיעה המילה באתר, כמה היא בולטת וכד'. כאשר גולש מקליד בגוגל מילת חיפוש מסויימת, גוגל פונה למאגר הנתונים שלו ומחפש את כל האתרים אשר ממופים ומתאימים למילת החיפוש. לאחר מכן, הוא ממיין אותן ע"פ הציון ומציג לפי סדר יורד מהתוצאה הכי טובה לתוצאה הפחות טובה. חשוב לציין כי להיות מדורג בגוגל משמעו להיות בעמוד הראשון. אם אתה לא בעמוד הראשון משמע אתה לא מדורג. וכפי שנאמר קודם, חשוב להיות מדורג כמה שיותר גבוה כי כך ההסתברות שמס' גדול יותר של גולשים יכנסו לאתר שלך דרך גוגל.
כיצד בונים קמפיין SEO עלויות, שלבים ועוד ארחיב בפוסט נפרד בהמשך.

ב. תשלום לפי קליק CPC,PPC ) cost paper clike)
בוודאי הבחנתם כי בגוגל מופיעות לצד התוצאות האורגניות מודעות פרסום אשר מבוססות על מודל ppc (תשלום לפי קליק). ע"פ שיטה זו המפרסם משתתף במכרז לקניית מילים כאשר גוגל מחייבים אותו לפי כל לחיצה. למרות שאולי זה נראה פשוט תחום זה דורש מקצועיות גבוהה ולמרות הדעה הרווחת הוא חייב להעשות ע"י אנשי מקצוע. בתי עסק שיתמודדו עם בניית קמפיינים של ppc לבד עלולים להפסיד כסף רב וסיכוי גדול לאי עמידה ביעדים (ROI שלילי). לא זו בלבד, בתחום זה ישנם חלטוריסטים אשר יכולים לנצל את חוסר נסיונכם ולכן חשוב להבין כיצד הדברים מתנהלים כדי להיות בטוחים שאתם עובדים עם אנשים מקצועיים.
אפרט בפוסט נפרד איך ומה עושים ומה בודקים.
הערה: בקמפיינים של seo וגם ב ppc הכרחי לבצע חקר מילים נכון שגם עליו אפרט בנפרד בהמשך, ובניית דפי נחיתה נכונים אשר יהפכו גולשים ללקוחות.

social media optimization) SMO.4 ) תחום זה מדבר על "רכישת" גולשים דרך רשתות חברתיות, פורומים, אתרים של שאלות ותשובות וכד'. היתרון של שיטה זו שתהליך קבלת הגולשים אינו עולה כסף ומצד שני הזמן שלנו עולה כסף. החסרון שבד"כ לא קל להביא הרבה גולשים בצורה זו.
אפשרות נוספת יכולה להיות מענה לשאלות בפורום כאשר אתה נותן לינק לאתר שלך עבור המשך לאינפורמציה נוספת.


5. מיצוב אישי בניית בלוג אישי והאמינו לי-זה עובד!! בבלוג אתם מפרסמים תכנים מעניינים שכתוצאה מכך הופכים אתכם למותג בתחום.
איך בונים בלוג? מה כותבים בבלוג? איך ממצבים אותך או את מרפאתך בבלוג? על שאלות אלו אענה בפוסט נפרד.
תהליך מיצוב אישי מתחיל בהגדרת מטרות. לדוגמא: רופא המומחה בשיקום הפה, תהיה טעות מבחינתו לכתוב בבלוג על רפואת שיניים כללית, אלא בלוג ספציפי על התחום בו הוא מתמחה.
אילו תכנים להוסיף? נאמר שיש פרסומים מדעיים חדשים וניסויים שנעשו בתחום של שיקום הפה, האם יהיה נכון להכניסם לבלוג? התשובה-לא. מדוע? כי לאחר שהגדרנו את המטרות יש להגדיר כחלק מהאסטרטגיה השיווקית כיצד משיגים אותם. חלק מהגדרת תהליך השגת היעדים הוא פילוח לקוחות. כמו שניתן להבין, הנושא שבחרתי הוא תחום מדעי המעניין רופאי שיניים. אך לא זאת המטרה. המטרה לא למשוך גולשים שהם רופאי שיניים, המטרה להביא מטופלים. לכן נכון יותר לכתוב בלוג מנקודת הסתכלות של הלקוחות (פחות מדעי, בצורה פשוטה).
בפוסט הבא נדבר על בניית קמפיין לקידום אתרים (SEO). יהיה מעניין..

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה