יום שבת, 28 בפברואר 2009

בניית קמפיין לקידום אתרים SEO



קטנה לפני.. חשוב לי להדגיש כי בנאמר כאן אין כל כוונה להפוך אתכם למקדמי אתרים מקצועיים. המטרה היא לתת לכם את הכלים לבחירת אנשי המקצוע המתאימים ולתת לכם יכולת להבין מה עושים והאם הדבר תואם את ציפיותיכם.

נתחיל בהגדרה SEO search engine optimization. ובמילים פשוטות יותר: התאמת האתר שלך למנועי חיפוש. אך לפני קצת רקע: עולם האינטרנט עבר שינוי מאוד משמעותי. כניסתו של גוגל לחיינו הביאה לשינוי אחד החשובים באינטרנט והוא: שינוי הרגלי הצריכה.
אם בעולם של פעם לא היינו מעלים על דעתנו לחפש כל דבר העולה על רוחנו, העולם של היום מתעטף בסולגן "הכל חפיש". נסו לחשוב על זה.. אילו דברים מחפשים בגוגל ותבינו שכמעט אין תחום בחיינו שאנו לא מחפשים מידע עבורו בגוגל.
כיצד אתם מנצלים את השינוי הזה לטובת מרפאתכם? איך גורמים שמי שיחפש רופא שיניים מומחה לבעיות חניכיים יגיע דווקא אליך ולא למתחרה שלך?
הסוד הוא להתאים את האתר שלך (לא משנה אם זה אתר תדמית, בלוג וכד') למנועי החיפוש ראה סריקת האינטרנט ע"י גוגל.

איך גורמים לאתר להיות מדורג גבוה בגוגל? (אגב, גם בשאר מנועי החיפוש התמונה זהה).
צריך "לעזור" לגוגל לעזור לנו. ישנן 2 צורות עזרה: עזרה "חוקית", ועזרה "לא חוקית". צמד המילים האחרונות נרשמו במרכאות כי מי שמשתמש בשיטות "לא חוקיות" לקידום האתר שלו בגוגל, בעצם אינו פועל "לא חוקית". בפעם האחרונה שבדקתי לא נחקק חוק האוסר לרמות את גוגל. אלא, העובר על חוקי גוגל דינו להימחק אוטומטית מאינדקס החיפוש של גוגל. משמע, שהאתר לא יופיע בשום צורה בתוצאות החיפושים של גוגל.
חשוב שתדעו על שתי השיטות, ושלא ישתמע מכך שאני מעודדת שיטות עבודה פסולות, ההפך הוא הנכון. אני רוצה לתת לכם את הכלים הבסיסיים להבין באיזו שיטה מקדם האתרים עובד על מנת שיהיה בידכם למנוע ממנו מלהשתמש בשיטות "לא חוקיות" דבר היוביל לנזק בלתי הפיך למרפאתכם.
כיצד מקדמים את האתר בשיטות "חוקיות"?
מטרתו המרכזית של גוגל הינה לספק את התכנים הכי רלוונטים והמעודכנים ביותר ביחס למילות החיפוש. לשם כך גוגל הגדיר מס' כללים על פיהם נקבעת מידת הרלוונטיות של אתר נתון למילות חיפוש מסויימות. לשם כך, גוגל מצפה שמילות החיפוש תופענה די פעמים באתר (כוונתי בדף), אך לא יותר מדי. ככלל אצבע רצוי שמילת החיפוש תופיע בערך כ 10% מתוכן הדף. כמו כן, שמילת החיפוש לא תופיע ברצף. לדוגמא: מומחה חניכיים, מומחה חניכיים, מומחה חניכיים .
בנוסף, גוגל נותן משקל גבוה מאוד לכתובת האתר. כאן המקום לציין טעות נפוצה שראיתי באתרים של רופאי שיניים. ישנה נטייה לשלב את שמם בשם הדומיין (כתובת האתר). מצד אחד, יש לכך חשיבות תדמיתית שאין לזלזל בה אך מנגד רופא השיניים מפסיד המון נקודות בגוגל, מאחר ואחד הדברים הראשונים שגוגל מסתכל עליהם כאשר הוא סורק את האתרים, הינו כתובת האתר ושמות הדפים. הסיבה למשקל הרב שגוגל מייחס לכך היא פשוטה: לא ניתן לשחק יותר מדי עם שם האתר. (נדבר על שיטות עבודה פסולות ותבינו שעם שאר הדברים ניתן לשחק), לכן חשוב מאוד שמילות החיפוש שאתם רוצים להיות מדורגים עליהם תופענה בשם הדומיין. ואם הדבר לא מתאפשר לכם, לפחות שיופיע בשמות הדפים("דפים"- בכניסה לאתר מגיעים לדף הבית. כל לחיצה על לינק מובילה לתצוגה של דף בתוך האתר). לצורך המחשה אשתמש בדוגמא: נאמר שבחרת במילת החיפוש שאתה רוצה שמרפאתך תהיה מדורגת גבוה "אורטודונט" (כמובן, באנגלית), אם שם האתר יהיה "אורטודונט" או "מומחה לאורטודונטיה" הדבר ישפיע על דירוג האתר שלך בגוגל. אם לא מסתייע בידך, נסה שזה יהיה שם הדף שעליו יהיה התוכן הרלוונטי בנושא. את הדומיין ניתן לקנות, וכאן נשאלת השאלה: אם אתה רוצה להיות מדורג בגוגל על כמה מילים, איך אתה יכול לעשות זאת? כי הרי לאתר יש רק דומיין אחד?

כאן אביא לכם טיפ שיהיה שווה לכם הרבה והוא פשוט: תקנו כמה דומיינים. זוהי גישה שבד"כ לא משתמשים בה, (מחוסר ידע, ומפני שישנה נטיה להשתמש רק בדומיין 1). אך היא הוכיחה את עצמה. קונים מס' דומיינים, ובכל דומיין שמים "דף נחיתה" רלוונטי (על דף נחיתה אדבר בפוסט נפרד), שאמור לגרום לגולשים להכנס לאתר שלך. היתרון של גישה זו שתוכל לכתוב דף נחיתה ייעודי המותאם בצורה אופטימלית לדומיין שבו הוא נמצא וכך תזכה לדרוג גבוה בגוגל וגם לגולשים הרבה יותר מפולחים.
אילו דברים נוספים צריכים להיות באתר? אעבור על מס' מונחים טכניים רק כדי שתהיה לכם האפשרות לבדוק האם מקדם האתרים שלכם אכן מבצע את זה.
לאחר שהבנו שיש חשיבות מכרעת להופעתן של מילות החיפוש בשם האתר, בשמות הדפים ובתוכן הדפים, חשוב שמילות החיפוש תופענה גם בכותרת האתר (בשפת תכנות האתר Html, קוראים לזה Title (טייטל) כשרואים את מילות החיפוש בכותרת של הדפדפן (השורה העליונה בקצה העליון של חלון הדפדפן). כמו כן, רצוי שמילות החיפוש תופענה בכותרת המשנה של הדף (בשפת התכנות Html זה נקרא h2,h1 ושהן תהיינה מודגשות מדי פעם. למרות הטכניות, חשוב להבין שכל מה שגוגל רוצה זה שמילות החיפוש תהיינה דומיננטיות בדף הנחיתה עם כל המשתמע מכך.
בפוסט הבא נדבר על שיטות קידום אתרים פסולות ע"פ גוגל.

שיטות קידום אתרים פסולות ע"פ גוגל
כתיבת מילים מרובה בצורה לא הגיונית (לדוגמא: רצף מילים)
הסתרת מילים (כתיבת המילים בגוגל הגורמת לכך שהצופה באתר אינו רואה אותם אלא רק גוגל שסורק את האתר)
הכפלת אתרים- העתקת האתר ותוכנו תחת כמה דומיינים.
הצגת אתר אחד לגולשים ואתר אחר לגוגל. ניתן ע"י שימוש בטכנולוגיות מתקדמות לזהות את סריקתו של גוגל ולהציג תכנים שונים לגמרי מהתכנים המוצגים לגולשים.

עד כה הצגתי את מגוון הדרכים הקשורות לבניית האתר המביאות לקידום אתרך במנועי החיפוש השונים.

2 תגובות:

  1. ד"ר מיכאל שושני29 באוקטובר 2010 בשעה 4:09

    עבודה מצויינת ומאמרים מעניינים מאוד! כל הכבוד.

    השבמחק
  2. מנסיון תחומים כגון רופאי שיניים, אני ממליץ להם בחום להכנס לאורגני אומנם אין הרבה טרפיק אך קל להתקדם.

    השבמחק